pimp my virknål

kära pysselvänner!

ett kul pyssel man kan göra om man virkar mycket och vill liva upp tillvaron lite. själv gjorde jag det för att jag är nickelallergiker och behöver ha ett handtag som inte är gjort av nickel, men det blev ett rätt kul slutresultat som jag kan tänka mig kan roa även er som inte är nickelallergiker...

så här gjorde jag:
först klädde jag virknålarna med ett lager cernitlera. dekorationerna kluddade jag fast i efterhand, och rullade ihop alltsammans. efter gräddningen filade jag lite med en fil och lackade med klarlack.
cernitlera ger som ni ser ett lite porslinsartat intryck, vilket förstärks ytterligare om man lackar på ytan.
ha det bra idag, och slöjda på!
mvh T.


Kommentarer
Postat av: Marie

Så smart och snyggt!

2009-10-07 @ 10:02:42
Postat av: T.

marie: det bästa är att det var ganska lätt att göra, billigt och med superbra resultat med minsta möjliga ansträngning.

mvh T.

2009-10-08 @ 18:24:05
URL: http://skelettmuffins.blogg.se/
Postat av: Lillan

Gud vad kul och bra idér du har. Har lånat lite tips till min pysselsida och givetvis är bilderna som jag lånat länkade till dig. Hoppas det är okej.

/Linda

2011-09-05 @ 01:50:34
URL: http://pysselhyss.blogg.se/
Postat av: T.

Lillan: du får såklart gärna låna pysselidéer! jag blir glad om du hittar något kul som du i din tur kan dela med dig av. jättebra att du länkar till min blogg, då blir jag glad! :)

2011-09-27 @ 21:07:36
URL: http://skelettmuffins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0