ritpyssel

när jag var liten brukade min mamma rita ett A4 fullt med krumelurer, som jag sedan fick måla.
det var underbart, och jag rekommenderar det till alla tillfällen när barnet får det långtråkigt. i väntrummet, på släktmiddagen osv. förbered med krumelurer och hala fram när det börjar krypa i benen på de små. en förutsättning är ju att barnet tycker om att måla, eller kan lära sig det. 
du behöver inte kunna rita så hysteriskt bra; barn blir förvånansvärt imponerade av att man anstränger sig och försöker i alla fall. inget rätt eller fel heller, det finns inga lagar på hur en krumelur ska se ut.
 
ritpyssel är kul för stora och små.
illustration: skelettmuffins
 
kanske du även gillar:
målarbokspyssel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0