pimpa gamla pärlhalsband

Hej alla!
Idag delar jag med mig av ett sätt att piffa upp gamla pärlhalsband i plast.
Man brukar hitta dem på loppis för ett par kronor om man inte har egna liggande.
Så här gör du:

ta ett gammalt plasthalsband
virka i mellanrummen mellan pärlorna. man får anpassa maskorna efter pärlornas storlek; just det här halsbandet krävde att jag virkade i två maskor i samma mellanrum för halsbandet skulle hålla sig rakt och fint och inte korva sig.
som ni ser har jag varierat längden på stolparna lite här och där, men det gör du ju som du vill. jag ökade efterhand, började med några fasta maskor, fortsatte med halvstolpar, stolpar, dubbelstolpar osv. den längsta stolpen hade 6 omtag, men man kan ju köra på med mer om man vill.
efter det spraymålade jag halsbanden, så vissa pärlor blev färgade tillsammans med garnet.
så här blev det när det blev klart.
Lycka till!
mvh Skelettmuffins

Kommentarer
Postat av: Sara

Underbart härliga idéer!

2011-08-28 @ 12:05:26
URL: http://sar
Postat av: Sara

Underbart härliga idéer du har!

2011-08-28 @ 12:06:43
Postat av: T.

sara: tack ska du ha! det kommer nya hela tiden förhoppningsvis..!

2011-08-28 @ 13:02:32
URL: http://skelettmuffins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0