så här gör du ett smycke av en gammal docka

Har ni undrat vad ni ska göra om ni har gamla barbiedockor och sånt liggande?
Här är ett tips på ett kul smycke man kan göra.
Så här gjorde jag:

1. jag köpte en liten docka på loppis. ni vet en sån med lite gummiaktigt huvud och hård plastkropp.
2. sen drog jag av huvudet och skar rent en kant längs med håret.
3. jag tog en stor pärla som jag hade liggande, och pluttade i den i huvudet, som en "hjärna". för att inte pärlan skulle åka ur, tog jag en liten pärla och fäste med en hattnål mot undersidan av dockhuvudet, igenom hela huvudet och upp på ovansidan av den stora pärlan.
4. efter det böjde jag till hattnålen till en liten ögla, och knipsade av.
5. sen satte jag i en ring.
6. jag avslutade med att spraymåla allt med svart högblank färg.
KLART!
Jag hängde hänget i en svart kedja för färgmatchningens skull.

Så här blev det:

mvh Skelettmuffins

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0