önskelista

hej och gott nytt år allesammans.
såhär i nyårstider är det ju brukligt att man hittar på lite roliga nyårslöften. för många brukar det handla om att man ska försöka förbättra sin hälsa på något sätt genom att sluta med någon last.

själv har jag sedan ett par år tillbaka infört ett system med en konstant pågående önskelista som jag tittar igenom på nyårsafton. varje år brukar jag kunna stryka några punkter samt lägga till några andra punkter.
(egentligen är det ungefär samma sak som en planering, men jag tycker att "önskelista" klingar bättre än "planering" även om det i praktiken är samma sak.)

men nu till saken. faktum är att flera saker på listan kan strykas varje år! är det inte fantastiskt? det visar sig alltså att jag får flera önskningar uppfyllda varje år. jag kan inte stryka allt på listan varje nyår; en del önskningar tar längre tid att bli sanna, men faktum är att de uppfylls och stryks från listan förr eller senare. och det är inga små skitgrejer heller, utan riktiga önskningar.
så det jag vill säga idag är att jag uppmanar er alla att påbörja er egen lista med önskningar. allt ska vara med. visa den inte nödvändigtvis för någon, men ta med den vart du är går. i plånboken eller i kalendern. du kan titta på den någon gång per år, men inte alltför ofta heller. skriv listan bara och se vad som händer. och nej, att skriva "att vinna 10 miljoner i morgon" kommer inte heller att funka. men vill du ha tio miljoner så skriv det för all del. kanske du kan stryka den punkten redan nästa år.

det var allt för idag.
mvh T
som vet att man kan få önskningar att bli sanna







Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad spännande det verkar- har du några bra exempel på önskningar som du faktiskt kunnat stryka för att de slagit in? Tror du det är som så, att önskefen jobbar för att uppfylla ens önskan bara man fått önskningen på pränt?/S

2011-01-06 @ 23:52:52
URL: http://rekobutiken.blogg.se/
Postat av: T.

sanna: det är helt klart så att önskefen vill ha skriftliga avtal. man ser lite tydligare vad det är man vill, och jobbar för att förverkliga sina planer/ önskningar lite fortare.

mvh T.

2011-01-19 @ 12:26:00
URL: http://skelettmuffins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0