om läder och skinn och vegetarianism

psst.
jag har fått ett par mail med funderingar över det här med skinn och läder. jag som är vegetarian borde väl inte jobba i skinn och så vidare. det är kul och bra att ni undrar, så jag tänkte förklara lite hur jag tänker.

1. jag har ett par sandaler och en väska som är tillverkade i läder. det är de läderprodukter jag har. sandalerna är inköpta nya och väskan hittade jag second hand. nej just det, min hund har ett läderhalsband, som hon har fått.
2. eftersom jag jobbar med återbrukade material, så kan jag ibland komma över skinn och läder av god kvalitet på loppis. skinnet jag använder till mina smycken är alltså i mesta möjliga mån återbrukade gamla jackor och liknande produkter.
3. jag använder inte päls.
mvh skelettmuffins

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0