tips till dig som ritar: rita en starter!

Tips till dig som ritar: rita en starter!

när man ritar mycket kan det ibland hända att det är trögt att komma igång med det man ska. för att råda bot på detta brukar jag rita en liten "starter" på morgonen. något litet för att komma igång, som en uppvärmning. det är verkligen inga krav på hög kvalitet här, utan mest ett sätt att komma igång som sagt.
men om man samlar dem i en liten bok, är det hur kul som helst att gå tillbaka och kolla efter ett tag.
med detta sagt delar jag här med mig av dagens starters:
en slags ful jultomte/ kung eller vadå?
nåt slags hundtrottoar. här experimenterade jag med att blanda till bruna nyanser genom att måla med transparenta markers i grönt och rött/ rosa.
en mekanisk katt med siktet inställt på något utanför bild.
mvh Skelettmuffins

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0