work in progress: virkad skulptur

hej alla!
håller för fullt på med en virkad skulptur, som är det första steget i ett lite större projekt. förhoppningsvis kommer detta att mynna ut i ett bokprojekt så småningom. planen: att virka ett antal skulpturer, som tillsammans berättar en historia om kvinnligt och manligt, natur och civilisation. sakerna/ skulpturerna ska få en utställning, och i samband med den ska jag få ut boken är det tänkt.
så här såg det ut häromdagen:
det här är mitt arbetsbord med skulpturen i högsta hugg. den ser väldigt skimrande och självlysande ut, men det är bara flitens lampa som kastar sitt sken över den. :)
som ni kanske ser består foten av en invirkad ljusstake. jag tänker mig att ljusstaken kommer att ge stadga åt basen i alla fall, så inte skulpturen ramlar omkring så mycket. den kommer att vika sig sedan, eftersom den är stoppad med ull. jag ska göra en "impotent" variant, och en lite mer upprätt är det meningen.
fortsättning följer!
mvh Skelettmuffins

Kommentarer
Postat av: Erica

Ser väldigt spännande ut!

2011-09-20 @ 13:45:35
URL: http://erica-svala.blogspot.com/
Postat av: T.

erica: tack! jag lägger snart upp bilder på den färdiga skulpturen.

2011-09-20 @ 19:45:07
URL: http://skelettmuffins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0