Äntligen har jag hittat ett sätt att använda en bibel.

NÄMEN!
Har jag gått och blivit religiös?? Man brukar ju säga att när fan blir gammal osv osv, men vadå?
.
Nej, det är faktiskt ingen fara på taket, jag har inte gått och blivit kristen. MEN jag har däremot kommit på ett riktigt bra sätt att återbruka gamla biblar. Egentligen tänkte jag ha dem till ett annat projekt, men det innebär att man river lite i dem, och just de här var så himla snyggt inbundna så jag hade helt enkelt inte hjärta att ta dem till det andra projektet. Så...
...jag bestämde mig för att använda dem till att rita i. Det är perfekt egentligen; sidorna är underbara, med den lilla texten, och de tunna tunna bladen. Min vita penna täcker den tunna texten när man vill det, men det är schysst att ha lite text kvar i bakgrunden. Tack Gudo för det! Nu får jag ett litet, kompakt skissblock som jag kan släpa med mig överallt. Bra!
Sug på den!
Några små djur som fick bo i bibeln. Det står att Noa tog med sig både "rena" och "orena" djur, undrar vilken kategori dessa skulle ha hamnat under om det hade varit sant det som står där i den där lilla boken.
En liten s.k. "close up".
En till. Här har jag varit lite lat med vitpennan, men ni fattar. Den täcker verkligen om man vill få till en illustration utan text på kroppen eller i ansiktet. Det är rätt kul att man får lov att rita fram motivet ur en text.
Det var allt för idag.
Ha det!
mvh Skelettmuffins

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0