pysseltips: smycken med bilder

idag tänkte jag visa er ett kul och enkelt sätt att göra ett personligt smycke.
 
spillbitar från olika förpackningar blir snygga smycken
 
gamla modeller blir snygga på nytt
 
kodade smycken
 
du behöver:
några mynt el. liknande runda platta saker
penna
sax 
bilder/ foton/ gamla förpackningar
lim
lack
fil/ rasp
borr, ring eller broschnål osv beroende på vilket smycke du vill göra
 
gör så här: 
1. mät ut bildutsnittet du vill ha med myntet och rita runt. 
2. klipp ut.
3. kludda lite lim på myntet och dutta fast bilden.
4. låt limmet torka
5. klipp ev. rent runt kanten på myntet.
6. raspa runt kanten för att jämna till.
7. lacka på bilden och låt torka.
 
KLART.
 
du kan nu välja hur du vill göra med ditt bildförsedda mynt. själv tänker jag limma fast ett par på ringar, och göra örhängen av några. fortsättning följer.
Lycka till!
mvh T.
 

Kommentarer
Postat av: mille

Men gud vilken skitsmart idé! Måste absolut göra en. MINST! Tack för att du delar med dig :)

2010-12-16 @ 09:28:01
URL: http://millevipp.wordpress.com
Postat av: mille

Nu har jag testat, var ju helkul! Gav mersmak. Skulle haft några gamla femtioöringar också, måste gå och leta i förrådet...

2010-12-16 @ 18:14:54
URL: http://millevipp.wordpress.com
Postat av: svante

Oj, vad jag märker att det numer är allt för sällan jag kikar in hos dig Theresa.. Tar för givet att alla är lika sega på att uppdatera som jag :P



Det här såg ju helt vansinnigt roligt ut.. Måste jag prova! Håller med Mille, fint att du delar med dig!



Krama

2011-01-19 @ 11:18:50
URL: http://igelkottagott.blogg.se/
Postat av: T.

mille: kul att du fick inspiration! jag delar mer än gärna med mig, och lägger då och då upp nya tips, så håll utkik!

jag kom även att tänka på att man kanske kan använda gamla knappar och annat runt som man kan hitta på loppisar, så slipper man "slösa pengar" på pysslet. kan tänka mig att lite välvda knappar kan bli snyggt. raspa lite med en fil bara, så att ytan ruffas upp lite så limmet fäster ordentligt!

svante: ha ha, ja men när det gäller dig är det ju kvalitet framför kvantitet. dina inlägg är ju som en smäll rätt i solar plexus varje gång. fler såna!

mvh T.



2011-01-19 @ 12:23:56
URL: http://skelettmuffins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0