work in progress: virkad stol

det pågående projektet är att virka in en stol lagom till öppnandet av ateljén/ studion. vi tänkte ställa den utanför som en liten teaser på vad som kan väntas där inne.
så här ser det ut än så länge:
i förgrunden har vi stolen. det är lite knivigt att få till passformen, men det går att virka in vad som helst om man ger sig fan på det.
här har vi min underbara lärling karin som är i full färd med att färdigställa ena benet på stolen.
vi virkar långa korvar först, och passar in dem efter hand. till projektet använder vi restgarner.
sen klär vi på stolen allt eftersom. bitarna kommer vi sedan att sy fast på stolen.
det var allt för den här gången. fortsättning följer!
mvh Skelettmuffins

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men hallå!

Precis sånt vill jag ha i min butik!!! Helt fucking rätt! Ascool lokal. Kul att ni använder kaklet som whiteboard.:)

2011-10-18 @ 10:22:51
Postat av: T.

jag bedriver virk-kurser, om du vill komma och virka in en stol! det är ju ett rätt tidskrävande projekt (även om man är två!) så priset på ett sådant projekt blir skyhögt. men en loppis-stol kostar ju inte många tior, och det är rätt trevligt att sitta och virka lite då och då när man känner för det. till slut blir det ju ett resultat.

2011-10-18 @ 14:46:37
URL: http://skelettmuffins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0