virkad konst

 fick de första höstvibbarna för ett par dagar sedan, när vi (eller de andra som var med, inte jag) badade i ett stenbrott. det var en liten fläck på ett träd som hade blivit helt gul. som att ett parti av trädet hade bestämt att nu är det minsann höst.

för det mesta brukar det betyda att det är dags att plocka fram de där mysiga höstattiraljerna: mysljusen, teet, de tjocka strumpbyxorna och de snygga kjolarna. jag vet aldrig riktigt hur jag ska klä på mig på sommaren. det är skitsvårt. på hösten är det liksom lite mysigare att klä sig snyggt. plus att jag ska unna mig att göra en tjock, härlig kappa med matchande skor. höst betyder att man slipper att ha dåligt samvete för att man vill sitta inne och skapa.

nu ska vi titta på vad andra skapare har för sig.  här hittade jag en jättespännande konstnär vid namn karla schabert. hon är utbildad silversmed, men bestämde sig för att det var roligare att virka. duktig kicka.

mvh T.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0