utflykt i fengersfors

eftersom det var så fint väder bestämde vi oss för att ta oss iväg på en dagsutflykt till fengersfors. för er som inte har varit där: i fengersfors i dalsland (ca 2 mil från åmål) ligger konstnärskollektivet not quite lokaliserat i ett gammalt bruk. där finns butik med jättespännande konsthantverk, café, utställningar och verkstäder där konstnärerna håller till.



vi passade såklart på att ta en fika på caféet. bilden är tagen precis utanför caféet. där växer inte bara vallmo. caféet har sin egen odling av sallad och grönsaker till de goda cafésmörgåsarna!



jag utanför smedjan. bilden är tagen av min dotter vilma. även om inte hela jag kom med, tror jag hon blev nöjd över att det viktigaste, dvs grodan, kom med på bilden.



ännu en bild som min dotter har tagit. "men! du har ju PYTTESMÅ öron! guud vad dom är PYTTESMÅ! dom syns ju knappt!" vad ska man säga. hon har ju faktiskt rätt...



sen avslutade vi trippen med ett bad. emil höll på och fjantade sig och spände sig. jag tror att han härmade strandraggar-norrmännen som var där. i vilket fall som helst var det mycket underhållande.



det var allt för den här gången.
mvh T.


Kommentarer
Postat av: Mor

Ni verkar ha haft en skön dag! Och du, var glad för att du inte har fått mina stora elefantöron! Jag blev så inspirerad av de vackra bilderna så nu har jag också virkat ett halssmycke. Mitt första någonsin, ett antal överkast och gardiner och dukar har jag ju virkat i mina dar, men nu har jag även virkat ett halssmycke! Och det blev riktigt bra. Du får komma och fotografera det någon dag och sätta in det på din blogg, för detta fantastiska arbete måste världen få se. Tyvärr hade jag bara blått och vitt bomullsgarn hemma, så det blev blåvitt. Men den färgkombinationen går ju inte av för hackor.så...Ha en bra kväll!

2009-08-07 @ 19:07:13
Postat av: Svante och Ninni

Men Theresa... Är detta en ny blogg?? Det hoppas jag innerligt, annars har du haft den i smyyyyyg...:) Kul läsning, mamma och jag ska dela på en vinare och när fader Ulric kommit ner från sin byggställning joinar han säkerligen också.. Nu kommer du få plenty med kommentarer:) Ha det gott och hälsa strandraggarna!



Kramar



/Svante och NInni

2009-08-07 @ 21:41:07
URL: http://igelkottagott.blogg.se/
Postat av: T.

till mor:

du må tro att jag blev glad över att du har blivit inspirerad att virka smycken! visst är det fantastiskt kul! (och tar inte lika lång tid som ett överkast :) klart jag kommer och fotar nån dag! jag är väldigt nyfiken!



till svante och ninni:

ha ha vad kul att ni hittat hit till mitt lilla krypin! här händer det grejer må ni tro. annat än vad man kan säga om vissa andras bloggar (harkel) nej skämt åsido jag kollar in din blogg varje dag ska du veta. och löftet står kvar. om du skriver så skriver jag.

jag har inte haft bloggen särskilt länge, snart två månader, men jag är bra på att uppdatera, så det händer grejer varje dag!

mvh T.

2009-08-07 @ 22:58:43
URL: http://skelettmuffins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0