vikten av en bra arbetsyta när man jobbar hemifrån

när man jobbar hemifrån som jag gör är det extra viktigt att ha en bra arbetsplats som man kan gå till. den måste skilja sig från resten av hemmet. helst ska det vara ett arbetsrum. det är nämligen något psykologiskt över att "gå till jobbet" även om man jobbar i sitt hem. 
själv har jag rutinen att jag:
1. går med vilma till skolan
2. tar ut doris på en långpromenad i skogen medan jag tänker över dagens uppdrag
3. går till arbetsplatsen/ jobbet
då slipper man tänka på disken/ tvätten osv. som kan hänga över en om man frestas att sitta vid köksbordet med sin dator. när man sen går på lunch, går man ut ur arbetsrummet och har därmed ledigt i en timme. då kan man kosta på sig att vara "hemma".
nu är jag äntligen klar med min egen arbetsyta.
jag trivs redan.
mvh T.
före:
kaos är granne med gud?

efter:

äntligen klart
alla pennor sorterade och vässade. underbart.
i bakgrunden: skelettmuffins!

Kommentarer
Postat av: Britt

Herregud, va många inlägg du hinner med! Själv har jag legat på latsidan länge nu...borde kanske rycka upp mig?

Jag får ju nästan prestationsångest när jag kommer hit och får sitta och läsa ikapp massor!



kram britt

2010-08-20 @ 19:41:56
URL: http://prillig.blogspot.com
Postat av: T.

britt:

ja nu får du ligga i om du ska hinna med!

nej, skämt åsido, jag har ju verkligen legat på latsidan hela sommaren, så nu är det dags att ge skelettmuffins den uppmärksamhet som den förtjänar.

mvh T.

2010-08-20 @ 21:41:10
URL: http://skelettmuffins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0