hjärtekatten

hej alla virkare!

jag vill idag dela med mig av ett tips på ett fantastiskt projekt. om du är virksugen och har hjärtat på rätta stället kan du vara med och skapa en lite bättre värld.
Hjärtekatten är ett välgörenhetsprojekt med ambitionen att få ihop så många handvirkade Hjärtekatter som möjligt för att skänka till hjärtavdelningen vid Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus i Göteborg.
målet är att alla barn som lämnar sjukhuset ska få med sig en egen handvirkad hjärtekatt, och vi som virkar bjuds in att delta. flera garnbutiker, både online och "riktiga", har engagerats och lämnar 20% rabatt till hjärtekattsvirkare.
hjärtekattens blogg får du instruktioner om hur du ska gå tillväga. mönstret på katten finns så klart även det på bloggen.
 
själv ska jag sätta igång redan idag med att virka min katt.
mvh skelettmuffins
 
bildkälla: hjärtekatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0