origami: askar

På uppdrag av Cloudberry Communications gjorde jag ett par askar i origamiteknik. inte de vanliga kvadratiska som jag brukar göra till mina smycken, utan lite mer avlånga. ibland ser man inte det uppenbara. jag som har stört ihjäl mig på att mina smycken inte får plats i de små fjantiga (men mycket snygga) askarna som jag brukar vika.
klart jag ska börja göra sådana här askar till mina smycken i fortsättningen. avlånga askar it is. jag har använt scrapbookingpapper som man kan hitta på närmaste hobbyaffär, men man kan nog komma undan lite billigare om man vill ha mindre askar. just papper avsett för scrapbooking (en hobby som jag för övrligt inte förstår vitsen med alls, men dom har snygga papper) kommer ju i alla upptänkliga färger och mönster, så det är bara att släppa loss och låta fantasin flöda.
så nästa gång ni beställer ett smycke från hämähäkki design kommer det att levereras i en så här elegant ask:
 
 
 
mvh skelettmuffins
 
mer origami:
origami och gamla modemagasin
ett smycke av papper
tre små trianglar
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0