arbete på provdocka

för ett tag sedan köpte jag en provdocka på blocket.
den såg snygg ut på bilden, och måtten passade hyfsat tyckte jag. när dockan sedan anlände visade det sig att det var en GUBBE! en GUBBDOCKA! jag gör väl inga gubbkläder, tänkte jag, men beslutade mig ändå för att behålla dockan. det dumma var att jag ju fortfarande inte hade någon tant, som jag ju egentligen behöver. så nu, efter många om och men  har jag sytt en tantdocka. den har mina mått + "rörelsevidd" (jag kallar felen för det) stoppad med diverse knök som jag hade hemma. den funkar utmärkt till att nåla upp kreationerna på. en vacker dag ska drömmen om en RIKTIG tantdocka bli sann.. kanske jag beställer en nu i veckan, vi får se. nu har jag ju en, så behovet är ju inte lika påträngande just nu.
 
men det var ju inte det jag tänkte säga, utan istället visa upp min senaste kreation. så rykande färsk att den inte är färdig än. arbetet kring den är lite hemlig ännu, men ni får en tjuvtitt i alla fall, så berättar jag mer lite längre fram. spännande va!
mvh T.
 
bakstycket
 
bakstycket
 
jag virkade rundlar för att länka samman fram- och bakstycke

Kommentarer
Postat av: Provdocka

Vart fick du tag på din provdocka?

2011-04-29 @ 14:06:25
URL: http://www.provdocka.se
Postat av: T.

just den på bilden har jag sytt själv. jag tog ett mönster till en klänning som jag tycker sitter fint på, och slöjdade på lite hals och sydde ihop ärmhålen.

2011-04-29 @ 18:04:57
URL: http://skelettmuffins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0